Start online booking

Vores behandlinger

De fleste har en fast rutine, når det gælder besøg hos tandlægen. Og for mange er det almindelige halvårlige tandlægeeftersyn deres primære kontakt med tandlægen.

Hos Kongensgade Tandklinik dækker vi – ud over det almindelige tandeftersyn - også en række specialopgaver som fx:

• Almindelig tandpleje - herunder eftersyn og forebyggelse
• Rodbehandling
• Plastbehandling
• Kosmetisk tandpleje - herunder tandblegning og keramiske facader
• Kroner og broer - inkl. implantatkroner og broer
• mv.

Nyheder

ProlacSan - Vi har kun haft positive erfaringer og set forbedringer

Hvad er det, og hvad kan det gøre for dig?

Vi har alle "gode" og "dårlige" bakterier. Dette gælder i munden såvel som i hele kroppen.

Disse hjælper os med, at hele op og være raske. Er du en af dem, der lider af paradontose

Vil prolacsan være en rigtig god løsning for dig. Det er en danskudviklet metode til, at ændre biofilmen i mundhulen.

Metoden er ganske enkel og logisk og bygger på 3 trin.

1. Din tandlæge eller tandplejer renser så mange bakterier som muligt ud af tandkødslommerne. Som hjælp til dette bruges lysaktiveret desinfektion. Først lægges en lysfølsom gel ned i tandkødslommen, hvorefter der lyses med et kraftigt rødt lys. Dette aktiverer gelen der har bundet sig til bakterieoverfladen. Bakterierne dræbes øjeblikkeligt.

2. Dernæst lægges et depot af de "gode" bakterier (Prolacsan) i den behandlede tandkødslomme. De positive bakterier vil herefter forhindre de skadelige i at vende tilbage.

3. Derefter får du som patient en Prolacsan kur, som består af 3 mdr. forbrug af sugetabletter. 1 tablet dagligt, indtil næste kontrol. Vil du vide mere om Prolacsan, kan du læse yderligere, via vores forhandler, CMS Dental: http://www.cmsdental.dk/?id=981&c=ProlacSan®

Døjer du eller dine omgivelser med snorken?

Vi kan hjælpe dig!

Hvad er snorken?

Snorken kommer af vibrationer fra det bløde væv i svælget, som kommer når vi sover. Vibrationerne kan variere fra en tung vejrtrækning, til næsten øredøvende buldren. Dette kan være til stor gene for både den snorkende og dennes partner.

Snorken kan behandles

Uden kirurgisk indgreb eller brug af iltapparat, kan snorken behandles. Både snorken og søvnapnø kan i mange tilfælde afhjælpes ved at sove med en snorkeskinne. Denne kan du få lavet ved Kongensgade Tandklinik.

Hvordan foregår det?

Du vil få taget et aftryk hos os, hvorefter vi sender det til vores tekniker. Ugen efter kan du afhente din snorkeskinne ved os. Vi sørger for at den passer og ikke genere dig, inden du går ud af døren.

Denne enkle løsning der ikke føles ubehagelig, men hurtig vil blive en vane, kan forbedre din søvn drastisk.

Vil du vide mere om snorkeskinnen, kan du læse yderligere information via vores tekniker, Elysee Dental: http://www.elysee-dental.dk/produkter/aftagelig-protetik/skinner/snorkeskinner

Tandlægeskræk

Lider du af tandlægeskræk?

Hos os får du tålmodighed og forståelse

Mange af vores patienter lider af tandlægeskræk første gang de kommer hos os.

Dette kan bl.a. skyldes en dårlig oplevelse ved tidligere tandlæge eller et grimt besøg tilbage fra børnetandplejen.

Derfor bestræber vi os på, at give den bedste oplevelse - hver gang!

Vi stræber efter smertefri og afslappet behandling

• Vi har blandt andet The Wand (tryllestav) der bedøver uden brug af kanyle
  • Vi benytter os af akupunktur, der gør dig afslappet
  • Vi har musik på alle klinikker

Hjælp os

• Fortæl os om din angst
  • Fortæl hvad der kan hjælpe dig - fx vil du gerne høre hvad der skal ske skridt for skridt?
  • Vi har overfladebedøvelse, hvis det er stikket du er utryg ved
  • Tandlæger er ikke tankelæser så sig til, hvis du har brug for en pause eller det gør ondt

Tilmeld nyhedsbrev

Finansering